Szada 21. Század

Friss topikok

  • Barigabi: Tisztelt Rába úr! 2111 Szada januári számában megjelent egy "szimpatikus" írás a nyugdíjvagyonunk... (2011.02.28. 20:27) NYUGDÍJ-PÉNZTÁRTAGOK! ELŐRE!
  • Barigabi: barigabi@fibermail.hu (2010.10.01. 08:40) TIZENÖT NAP

Linkblog

SZADA 21. század. PROGRAM

2010.07.25. 15:11 RÁBA GYÖRGY

 

 a 2111. Szada újság szeptemberi számában tévesen jelent meg a másik  oldal címe.

Helyesen: 

www.raba-szadavoks.blogspot.com

 

 

Helyi Önkormányzati Választás

2010. október 03.

 

 

 

 

 

 

 

FEHÉR KÖNYV

 

A

Szada 21. Század Program

 

 

 

 

Szada

 

2010.

 

 

 

Köszönet

 

 

 

 

Első gondolatként köszönetünket fejezzük ki Polgármester úrnak azért, hogy 12 éven át, határozott és elkötelezett vezetőként irányította a települést. Őszintén gratulálunk magas tisztségéhez, kívánjuk, hogy felelősségteljes munkája közben legyen módja szeretett falujára is figyelni. Kérjük, hogy támogassa a falu új vezetését, bárkik is alkossák majd a testületet. Rutinjára, tapasztalatára nagy szükség van.

 

Nyugodt szívvel, a jövőbe vetett erős hittel jelenthetjük ki: Szada rendezett, biztos háttérrel, finanszírozható állapotban, időarányosan rendben lévő projektek részvevőjeként lép tovább, és ebben az oroszlánrész a polgármester úré. Nyilván kellett ehhez egy lojális, felkészült testület is, melyet Polgármester úr nagy szakértelemmel irányított, megtalálva a megfelelő emberek megfelelő helyét.

 

Ha a közt szolgálni akarók közt nézetkülönbségek vannak, koncepcionális ellentétek feszülnek, az nem baj. Gólt lőni 25 méterről, kapásból is lehet, de ha kilépve, a kapust elfektetve, 1 méterről gurítjuk be, az is gól, mi több, ha csak bepattan a szöglet a fülünkről, az is. Ha öngólt lövünk, az kevésbé jó, de ilyet Szadán nemigen láthatott a legkifinomultabb szemű kritikus sem.

 

Ön, Polgármester úr, sok nagy meccset játszott, hatalmas gólokat lőtt, összességében mindig győztes csapat kapitánya volt. S most sem cserét kért: ellenkezőleg, két osztállyal feljebb, igazi klasszis csapatba igazolt, mert megértette: Egy igazi nagycsapatban később anyaegyesületének is segíthet.

 

Köszönet, és sok sikert az Ország Házában csakúgy, mint a magánéletben. Számítunk Önre. Kérjük, bízzon azokban, akik szintén tenni akarnak e gyönyörű településért, bízzon azokban, akik egyáltalán hajlandóak még önzetlenül dolgozni a közért. Nem biztos, hogy ugyanúgy, nem biztos, hogy ugyanazokkal a prioritásokkal, de kérem, higgye el: mi is jót és jól akarunk tenni, a közösség érdekében.

 

Az új vezetés nem óhajt visszanyúlni régvolt ügyekhez, de tisztázni való kérdéseket fel kíván vetni. Megnyugtatunk minden érdekeltet: ezek a kérdések alaposak, pontosak, és fontosak lesznek, semmiféle pellengérre állításnak hívei nem vagyunk, és nem is leszünk ebben senki partnerei. Nagyon bízunk abban, hogy Képviselő úr, Polgármester úr partner lesz a kérdések megválaszolásában. Hiszen ki más tudná jobban megválaszolni azokat, mint Polgármester úr?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bevezetés

 

Szada kincs, Szada sziget, a béke szigete. Ez a megállapítás akkor is igaz, ha ezen a településen is akad vita, széthúzás, veszekedés. Akadnak itt is évtizedeken átívelő sérelmek, családi, közösségbeli ellentétek. Emberek vagyunk.  Itt száz éveken át békésen élt egymás mellett négy vallás, jó pár ideológia, és még a legsötétebb 50-es években is volt tartása, arca a falunak. Együtt sírtak és együtt vigadtak nagygazdák, „kulákok”, kereskedők, a falu apraja és nagyja. A lakosság tisztelte és becsülte a munkát, az embert. Ha nem volt módjuk gazdálkodni, akkor pesti munkássá váltak a férfiak, az asszonyok meg vitték a kis háztájit, teljes erővel! Itt az idősebb korosztály tagjai a mai napig keményen dolgoznak, a nagymamák, dédnagymamák még piacoznak, mindenki igyekszik hasznossá tenni magát.

 

Ha nem is megyünk vissza a legelső írásos emlékig, azt láthatjuk, hogy a falu az 1700-as években már élt és virult.

 

 Ha Ön, Tisztelt Választó, kezébe veszi a település helytörténetéről szóló kiadványokat, láthatja: a falu mai lakosságának jó része onnan, a messzi 1700-as évekből származik. Ez nem jelentheti a 21. században azt, hogy ellentét legyen régiek és újak között, főleg akkor, amikor az újak érkezése, telek- és házvásárlásai, építkezései bizony, jelentős egzisztenciális hozammal bírnak.  Olyan, haszontalannak tűnő területek váltak hasznosíthatóvá, mint az Illés-tető, a Berek, a Háromfertály, a Diósok és más területek. Nem vitás, a falu az 1990-es évtől kezdve rohamosan fejlődik, változik, forrásban van, alakul. Számos új feladat adódik, a hagyományok háttérbe szorulnak, nyitottabb a falu, mint akár 15-20 éve.

 

Mi, akik ezt a dolgozatot az Ön kezébe adjuk, azt hisszük a legfontosabbnak, hogy a felálló új önkormányzat rendezett, nyugodt közigazgatási háttérrel, határozott, emberközpontú vezetéssel álljon a lakosság rendelkezésére.

 

Az egyablakos rendszer, az ügyek e-intézése, az e-ügyfélkapu használata remek eszközök. De egy Szada méretű településen a lényeg a személyes kapcsolat, a bizalom. A hivatal szolgáltat, és Ön az ügyfél. Megbecsülendő, tisztelettel kezelt, ügyes-bajos dolgaiban támogatást váró és kapó ügyfél. Az önkormányzat az alapvető szolgáltatások nyújtása mellett a kötelező és válaszható feladatok észszerű megválasztásával olyan célorientált terveket kovácsoljon, melyek elérhetőek, reálisak, és e tervek mellett következetesen álljon ki. Nem helyes, hogy néhány befolyásos polgár ötletei, kénye-kedve határozza meg, hogy hol és mit vásárol, ad el, vagy fejleszt a falu, nem helyes, ha ad hoc jellegű, állandóan változó tervek borzolják a lakosság egyébként is megtépázott tűrőképességét. Határozott koncepció kell, rövid – közép – hosszú távú tervekkel, melyek elfogadása után azokat következetesen végre kell hajtani.

 

Hazánk nagy változásai, az országos szinten való megújulás, az alapelvek újrafogalmazása nem maradhat itt, vidéken sem hatás nélkül! A társadalmi szolidaritás, az Új Társadalmi Szerződés itt is szükséges. A Magyar Országgyűlés által kiadott Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat nálunk is érvényes. Az országos nagy ügyekben való tisztességes elszámoltatás, számonkérés nagyon fontos, de helyben, a helyi ügyeket is kell lezárni, az elvarratlan szálakat elkötni, ha kell, elvágni!

 

 

Nem lehet úgy kérni, ha nem adunk egyebet, csak színes léggömböket.

 

 Nem folytatható az a gyakorlat, hogy miközben az érdekérvényesítésre kevéssé alkalmas kisemberek halk hangja nem éri el a hivatal ingerküszöbét, addig jól szervezett csoportok addig nyomulnak és érvelnek, amíg a patakmeder is lakótelekké, a használaton kívüli, parlagfűtől viruló szántó potenciális lakóparkká válik. Nem tartható tovább az, hogy egyesek 12 éve mondják valamiről ugyanazt, de a valóságban nem történik semmi. Nem mehetünk el szó nélkül olyan esetek mellett, mint az önkormányzat kényszerű kihátrálásai kellően elő nem készített közös vállalkozásokból. A jövőben nem asszisztálunk olyan vásárlásokhoz, ahol a haszon a közös vagyonból magánzsebekbe vándorol, mégoly’ törvényesen is.

 

 

 

 

Hatalmas feladatok, folyamatban lévő projektek várják a vezetést.

 

 Csatornázás, útépítés és csapadékvíz-elvezetés, iskola, egészségügy, egyéni sorsok, ügyek, sok-sok-sok feladat. Van elég. Ezek a feladatok egyenként is egész embert, tettre kész, szakértő testületet, elkötelezett önkénteseket igényelnek. Ezért szilárdan hisszük, hogy az új helyzet új vezetést igényel. A képviselő-testületek létszámának erőteljes csökkentése Szadán 6 képviselő állítását engedi. Képzeljük el, ha a hat emberből három jelenik csak meg egy döntéshozatalkor, ráadásul az a három sem készül fel rendesen. Milyen eredmény születhet ebből? Végiglapozva a helyi újság utolsó 15-20 számát, - ez 1- 2 év!- több téma visszaköszön: Faluközpont, Egészségház, Termálvíz-projekt. Cikkek tucatszám, hurráoptimista vélemények, de a valóság? Szegényes, üres fecsegés, vérlázítóan magabiztos köntösben.

 

Alapos, felkészült, elkötelezett embereket keressen, T. Választő!

 

Olyanokat, akiknek elsősorban nem párt-kötődésük, hanem elképzelésük van. Ha egy jelöltnek nincs sejtelme a falu költségvetésének alapjairól, ha fogalma nincs, mik a kötelező és válaszható feladatok, ha tájékozatlan abban, hogy milyen bevételei is vannak egy önkormányzatnak, akkor, ugyan, hogy fogja megtervezni, elfogadni és végrehajtani a költségvetést, mire mer tervezni, és így tovább? Ha fantáziátlan, hivatalnok szemléletű, csinovnyik-típusú egy-egy jelölt, hogy fog ötleteket adni, hogyan tud hozzátenni bármit is a falu fejlődéséhez?  Vannak ilyen jelöltek? Természetesen, vannak. Hallgassa, keresse őket, a rendezvényeket, az olvasni- és látnivalókat, blogokat, weblapokat, és döntsön felelősséggel. Nagyobb felelősséggel, mint ahogy az előző ciklus korifeusai eljártak.

 

 

A négy legfőbb keresztény erény az okosság, a bátorság, a mértékletesség, az igazságosság.

 

S pont ez a négy erény, amelyek többségében szégyent vallottak azok, akik az elmúlt évtized vezetői voltak. Szégyent vallottak okosságban, azaz tudásban, hiszen 2 milliárd forint hitelállománnyal adják át a kasszát, bátorságban, mert nem vállaltak észszerű kockázatokat sem magasabb hozamokért, viszont sosem mondtak ellent a fő előterjesztőnek. Mértékletességben, mert néhányan nem tudták, hol a határ a tisztes kereset és a harácsolás között, és főképp igazságosságban, amikor hagyták, és nem léptek közbe, amikor pár falubéli hangadó a szemük láttára, a fülük hallatára semmizte ki a többieket. Fájdalmas ezt mondanunk, de úgy tetszik: némi csecsebecséért, pár üveggyöngyért, kis előnyért rendes, dolgos polgárok is megszédültek, és elfelejtették, hogy bűnösök közt cinkos, aki néma.

 

 

 

 

Tegyük le a terheket. Nincs régebbi dolog, mint a tegnapi nap!

 

 

Ez a kiadvány nem azért született, hogy régi sérelmeket felhánytorgasson, hibákat, tévedéseket, mulasztásokat, akár bűnöket tárjon fel. Arra ott vannak az arra hivatott szervek. Ez a kiadvány a település egyik lehetséges jövőképének vázlata, a teljesség igénye nélkül. Mi mással kezdődhet hát egy ilyen kiadvány, mint a következő lappal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TISZTA  LAP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezzel kezdünk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. fejezet

 

Intézkedéseink vázlata

 

Az önkormányzatokról szóló törvény részletesen szabályozza a feladat- és hatásköröket. Mindezek figyelme vételével, a Programban az alábbi témák, ügyek kapnak elsőbbséget a következő évek kötelező és választható feladatai mellett. Természetesen bemutatjuk a tervezett intézkedések költségeinek fedezettségét is. A vázlat után egy-egy fontosabb kérdést részletesen kifejtünk.

 

1.      Államigazgatás magas fokon.

 

1.1.    Bérek rendezése, emelése, státuszok megőrzése, közterület-felügyelet megerősítése

1.2.    Továbbképzések támogatása, szolgáltatási színvonal további emelése

1.3.    Állandó kapcsolat a lakossággal, teljes elektronikus kapcsolat megszervezése

1.4.    Kiszervezés

 

2.      Vagyongazdálkodás felülvizsgálata, átalakítása, korszerűsítése

 

2.1.    Naprakész vagyonleltár elkészítése, a befektethető és fedezeti vagyonelemek meghatározása

2.2.    A „Gyümölcskötvény” elemzése, hitelállomány felmérése, átalakítása

2.3.    A befektetett eszközök felülvizsgálata

2.4.    A Szada Nova Kht átalakítása zártkörű részvénytársasággá

2.5.    Egyes feladatok koncesszióba adása

 

3.      A kárpótlási ingatlan ügyek rendezése, a kiemelt projektek elemzése

 

3.1.    A 0107 és 068 kárpótlási táblák állapota, jövője

3.2.    A Berek I. állapota, jövője

3.3.    A Faluközpont, az Egészségház, a Termál- projekt valós helyzete, lehetőségei

3.4.    A COOP Zrt. központban lévő telke jövője

3.5.    A Golf-területének lehetőségei

 

4.      Az utak építésének egyes kérdései

 

4.1.    Az építések filozófiájának és kommunikációjának átalakítása

4.2.    Kijelölendő területek, részletes tájékoztatás

4.3.    A munkák ütemezése, mielőbbi megkezdése

 

5.      Egyes támogatások jelentős emelése

 

5.1.    Ifjúság, sport, oktatás

5.2.    Egyházak,

5.3.    Polgárőrség, társadalmi szervezetek

 

6.      A lakosságot közvetlenül érintő, fontos ügyek

 

6.1.    A Gödöllő és Vidéke Áfész tagi résztulajdonok kivásárlásának anomáliái

6.2.    Helyi közlekedés fejlesztése. Mogyoród HÉV állomástól a CBA-ig.

6.3.    Devizahitelesek felmérése, erőnk szerinti segítése

6.4.    Belépés a lakossági ingatlanpiacra

6.5.    Iskola, közművelődés teljes felülvizsgálata

 

7.      FALUSZÉPE program -Néhány faluszépítő, minőségjavító intézkedés

 

7.1.    Egyedi arculatúra formáljuk a Főutat, a Vasudvartól a Hivatalig

7.2.    A Rudnyánszky-terv

7.3.    Gyümölcstermő Szent Szada Program.

 

2. fejezet

Tekintsük át az önkormányzat forrásait

 

7.4.    Helyi adók: kommunális típusú, vagyoni típusú, iparűzési adók

7.5.    Átengedett adók: SZJA, gépjármű-adók

7.6.    Állami támogatások

7.7.    További bevételek

7.8.    Vállalkozás nyeresége

7.9.    Osztalék, kamat, bérleti díj

7.10.Átvett pénzeszközök

7.11.Bírságok

-->

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rabagyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr582174754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása